Calendar icon
Clock icon

5 minuten

Dit is waarom Tellow zoveel klanten belt 

←  Terug naar overzicht
support-bellen

Sinds een aantal maanden belt het hele Tellow-team, van onze CEO Roel tot onze nieuwste collega, met onze gebruikers. De gevolgen van het vele persoonlijke contact is dat iedereen in het team de gebruikers door en door kent, waardoor het product in rap tempo kan worden verbeterd. Daarnaast zijn de gesprekken ook gewoon heel leuk! 

Goede software vs goede service 

Chaos. Onduidelijkheid. Noodzakelijk. Uitstellen. Gedoe. Huilen. Dat zijn de associaties die onze gebruikers hebben met boekhouden. 

Zzp’ers zijn nou eenmaal verplicht om de administratie te doen, maar alleen de gedachte daaraan zorgt vaak al voor stress. We kunnen wel doen alsof boekhouden leuk is… maar vaak is dat niet het geval. En toegegeven: boekhouden kan behoorlijk ingewikkeld zijn. Wat blijkt? Mensen willen hun boekhouding gewoon zo snel en simpel mogelijk doen. En dat is mogelijk bij Tellow.

Doordat we goede software aanbieden, kunnen (startende) ondernemers hun administratie automatiseren. In ons online boekhoudprogramma wordt de btw-aangifte klaargezet. Toch beseffen we dat goede software niet altijd de enige oplossing is. 

De meest voorkomende vragen over de administratie komen namelijk voort uit angst. En die angst is geheel logisch, want de onderliggende vraag is 'Doe ik de boekhouding wel correct voor de Belastingdienst?' Een btw-aangifte kan gemoeid gaan met behoorlijk wat geld. Zzp’ers staan er vaak alleen voor en er is geen gebruiksaanwijzing die voor iedereen geldt, omdat iedere situatie persoonlijk en iedere btw-aangifte dus anders is. Daar zijn boekhouders natuurlijk ideaal voor: iemand kijkt met je mee en geeft je een bepaald gevoel van veiligheid. Maar een boekhouder kost ook veel geld en je blijft zelf verantwoordelijk voor het correct invullen van de aangifte.

Zzp’er, je bent niet alleen: we’ve got your back

Ons team kwam erachter dat persoonlijk contact van evenveel of nog groter belang is dan goede software. Onze gebruikers waarderen de support die ze krijgen via chat, e-mail en belafspraken enorm. Ze voelen zich ondersteund. Daarom hebben we besloten dit persoonlijke contact uit te bouwen en hebben we de onboarding call in het leven geroepen. Sinds half december 2019 belt het Tellow-team met iedere nieuwe gebruiker.

Tellow is opgericht omdat we ervan zijn overtuigd dat zzp'ers en ondernemers heel goed in staat zijn om zelf hun boekhouding te doen. Wat ons betreft heeft freelancen de toekomst, maar kan alles rondom ondernemen simpeler en toegankelijker. Met onze software is het dus mogelijk om zelf correct de administratie te doen. Maar dan blijft de vraag: 'Doe ik het wel goed?'. Dat is waarom we met iedere nieuwe gebruiker bellen en een persoonlijke relatie hoog in het vaandel hebben staan.

Klantenservice is het gezicht van je onderneming 

De onboarding call dient als ondersteuning voor de gebruiker. Een onboarding call wordt in gewoon Nederlands ook wel een opstartgesprek genoemd. In 15 tot 30 minuten leren gebruikers het gezicht achter de software kennen. Of in het geval van Tellow: meer dan 25 gezichten! 

Dit gesprek is er zodat iemand het vertrouwen voelt om zelf te boekhouden en good to go is voor de eerstvolgende btw-aangifte. Wat voor een nieuwe gebruiker veel tijd kost omdat het systeem nieuw is, is voor ons team appeltje eitje. Na een opstartgesprek maken gebruikers, met hun specifieke onderneming, een vliegende start met hun administratie.

Het hele team belt: CEO Roel, COO Claire, Product Owner Thijs of Front End developer Albert bijvoorbeeld. Of copywriter Charlotte, yours truly ;-) Natuurlijk is iedere collega anders, wat ook zorgt voor verschillende gesprekken. Maar iedereen zet de behoefte van de gebruiker voorop. Vaak komt dit aan bod tijdens een gesprek:

  • Wie is de gebruiker? Wat voor een bedrijf heb je? Waar kom je ‘s ochtends voor uit je bed? Waar heb je hulp bij nodig?
  • Wegwijs maken in het product. Opstarten van de administratie in de online omgeving, gewoon via de telefoon! Bankkoppeling maken, btw-nummer invullen, je eerste factuur aanmaken en een bon uploaden.

Een must voor ieder bedrijf: de feedbackloop

Een onboarding call is dus een toegevoegde waarde voor gebruikers, maar de effort is ook essentieel voor bedrijven. Hoe kan een bedrijf het juiste product en de juiste service aanbieden, als de behoefte van de gebruikers niet helder is? Door in gesprek te gaan met de doelgroep is er sprake van een continue feedback loop

Tellow krijgt iedere dag opnieuw inzicht in de werkelijke behoefte van de doelgroep. Ons team komt erachter hoe gebruikers het product ervaren en waar hiccups zitten. Misschien merkt de iOs-developer dat iets niet zo goed werkt op een iPhone als hij dacht en de product owner ziet dat een verbetering aan het product prioriteit moet hebben. Door in contact te zijn met onze klanten kunnen we gefundeerde beslissingen maken en het product en de service werkelijk verbeteren.

Zo kwamen we er bijvoorbeeld achter dat gebruikers de btw-aangifte meteen vanuit Tellow willen indienen bij de Belastingdienst. Deze wens was er binnen Tellow ook al, maar zodra ergens veel vraag naar is, geven we daar prioriteit aan. En die koppeling met de Belastingdienst is afgelopen weekend gelanceerd!

Makkelijk online boekhouden met Tellow

Boekhouden hoeft geen pijn meer te doen of gedoe te veroorzaken. Bij Tellow zit een heel team klaar dat wil dat jij slaagt als zzp’er. Want volgens ons heeft freelancen de toekomst.

Wil je ook simpel zelf je boekhouding doen? En kennis maken met iemand uit ons team? Meld je gratis aan voor Tellow.

Ontdek de voordelen van Tellow

Lees meer